Роль книги у формуванні внутрішнього світу дитини неоціненна. Книга здійснює значний вплив на моральний, інтелектуальний та естетичний розвиток підростаючого покоління. Входження дитини до книжкового всесвіту в першу чергу відбувається за допомогою літератури, спеціально створеної для дітей.
Саме дитяча література відкриває дитині нові світи, розвиваючи розум і фантазію, формує її як духовну особистість. Без цікавих захоплюючих книг неможливо уявити по-справжньому щасливого дитинства. Однак, сьогодні проблеми дитячої літератури, видання книг та періодики для дітей і підлітків стали відчутними ще гостріше. Що ж стало причиною цього? Спробуємо з’ясувати це питання, проконсультувавшись із фахівцями одного з відомих київських книжкових видавництв.
На їхню думку, не останню роль у цьому відіграв активний розвиток інформаційних технологій. Сучасні діти все частіше віддають перевагу відвідуванню інтернет-сайтів, а не читанню книжок. Звичайно, Інтернет відкриває доступ до величезної кількості різноманітної інформації, але він не здатен замінити дитині ті переживання, які вона отримує від подорожі у світ, створений письменником, він не допоможе навчитися розуміти почуття та мотиви інших людей, співпереживати їм. На жаль, незатребуваність є однією з основних проблем дитячої книги, і це проявляється практично на всіх рівнях.
Актуальним і болючим є питання високої вартості дитячих книжок. Сьогодні поліграфія є однією з найвитратніших сфер, що, звичайно, відображається на вартості продукції видавництв. Сучасні видавці намагаються зробити дитячі книжки http://osnovypublishing.com/books/dityacha-literatura/ більш яскравими, привабливими, цікавими, а це в свою чергу суттєво впливає на вартість та знижує тираж видання. Як наслідок, не кожні батьки можуть дозволити собі часто купувати нові книги своїм дітям.
Різке дорослішання наших дітей теж зменшує попит на дитячі видання, адже діти починають цікавитися літературою для дорослих. Як показують останні дослідження, проведені на базі бібліотек, вибір літератури сучасними дітьми та підлітками суттєво змінився. Все більшої популярності набувають журнали, книги відходять на другий план. Хлопці з 9-10 років обирають популярні спортивні журнали і комікси, а дівчата з 10-11 років цікавляться виданнями, орієнтованими на дорослу жіночу аудиторію.
От і виходить, що сучасній дитячій літературі зараз доводиться вирішувати зовсім не дитячі проблеми.